Uncategorized

Żydzi poza Izraelem – chrońcie się


Żydzi z całego świata, przeczytajcie moje słowa uważnie, nie dlatego, że jestem kimś wyjątkowym, ale dlatego, że mówię to, czego inni się boją.


Shmuel Sackett


7 października 2023 r. zostanie zapamiętany jako dzień, który na zawsze zmienił Izrael. Od pierwszych doniesień prasowych aż do chwili obecnej światowe żydostwo „stanęło na wysokości zadania” i podzieliło się ogromnym ciężarem z innymi Żydami w Izraelu. Od bezprecedensowych darowizn pieniężnych i zaopatrzenia po pomoc w walce ze złem w mediach społecznościowych, Żydzi – w każdej części świata – pomagali na niezliczone sposoby… i szczerze dziękujemy z głębi naszych serc.

Nadszedł czas, abyśmy się odwdzięczyli.

Moi drodzy bracia i siostry na całym świecie; stało się jasne, że – pomimo trudności i wyzwań – nie ma innego miejsca dla Żyda niż Erec Jisrael. Tak, czasami jest tam niebezpiecznie, ale świadomość, że nie musimy uciekać do gojów, by nas chronili… jest bezcenna i wyjątkowa. Po ucieczce i ucieczce przez 2000 lat, z jednego kraju do drugiego i dosłownie będąc bezbronnym… nasza przyszłość, ochrona i zemsta są – wreszcie! – zależą wyłącznie od naszego wyjątkowego partnerstwa między Haszem a naszą własną, żydowską armią.

Nie musimy już ukrywać się w sztetlach ani wysyłać delegacji do cara, by nas uratował. Tym razem wzywamy naszych własnych odważnych mężczyzn i kobiety i uzbrajamy ich we wszystko, czego potrzebują, aby walczyć jak Szimon i Lewi. Jednocześnie, gdy oni odważnie walczą z wrogiem, my przebijamy Niebiosa naszą Torą, naszymi modlitwami i naszymi łzami.

Tak, to prawda, że sprawy są nieco przerażające i często przerażające… ale staramy się skupić na przywileju i szansie, jaką dał nam Haszem, aby zająć nasze miejsce w żydowskiej historii obok wielkich żydowskich wojowników, takich jak Pinchas, Dawid, Yiftach, Bar-Kochba i Juda Machabeusz.

Jakże niefortunne jest to, że Żydzi spoza Ziemi Izraela – nawet w 2023 roku – wciąż biegną do narodów świata, aby błagać o pomoc. Wszyscy widzieliśmy przemówienia w ONZ i świadectwa studentów błagających o pomoc w walce z antysemityzmem. Jakże jesteśmy szczęśliwi, gdy burmistrz Nowego Jorku obiecuje nas chronić lub gdy profesor uniwersytetu potępia nienawiść na kampusie!

Szczęśliwi, gdy tak się dzieje? Zadowoleni, gdy do studentów wysyłany jest e-mail wzywający do tolerancji wobec Żydów? Czujesz się komfortowo, gdy policjanci po służbie chronią twoje dzieci w szabat?

Ja mam zupełnie odwrotną reakcję. Wszystkie te przykłady – i wiele innych – dowodzą, że mentalność sztetla wciąż istnieje. To pokazuje, że pomimo wszystkich naszych postępów, wciąż potrzebujemy gojów, by nas chronili. Jest to główna różnica w porównaniu z życiem w Izraelu, gdzie nasi synowie, córki, bracia, siostry, wujkowie i ciotki… a także nasi ojcowie i matki walczą, walczą i bronią żydowskiego życia i własności. W Izraelu nie zwracamy się o pomoc do Erica Adamsa. Nie płacimy Tony’emu i Vinny’emu za ochronę naszej świątyni i z pewnością nie biegniemy do Waszyngtonu, by błagać senatorów i kongresmenów, by nas pilnowali.

Żydzi całego świata, czytajcie moje słowa uważnie, nie dlatego, że jestem kimś wyjątkowym, ale dlatego, że mówię to, czego inni się boją:

Wasza przyszłość jest w Izraelu, ale dopóki tak się nie stanie, upewnijcie się, że sami jesteście odpowiedzialni za swoje bezpieczeństwo! Każda dzielnica musi mieć patrole, a każdy szul i jesziwa muszą być uważnie obserwowane przez żydowskie oczy. Jeśli antysemita grozi Żydowi w jakikolwiek sposób – czy to w Walmarcie, pizzerii, czy na kampusie – ten żydowski hejter musi dostać nauczkę żydowską pięścią, a nie żydowską głową. Nie potępiamy aktów antysemityzmu… miażdżymy antysemitę tak, jak Mojżesz zmiażdżył Egipcjanina.

Mój drogi przyjaciel powiedział mi, że w ostatni szabat grupa 20 demonstrantów pro-Hamas stanęła przed jedną z największych szul w Londynie z napisami – po arabsku – „Zabić Żydów”. Moja odpowiedź była bardzo jasna. Znajdź 30 twardych Żydów, aby upewnić się, że ci protestujący nie będą mogli poruszać się przez 6 miesięcy, ponieważ w przeciwnym razie 20 protestujących zamieni się w 100 rzucających kamieniami buntowników, którzy ostatecznie spalą szul.

Teraz jest czas na działanie!

Nie mogę wystarczająco podkreślić tego punktu. Antysemityzm rośnie w zastraszającym tempie i dopóki lot Nefesh b’Nefesh aliyah nie wyląduje w Izraelu, musisz być czujny w zabezpieczaniu wszystkich żydowskich miejsc. Oznacza to całodobowe patrole, które wpłyną na harmonogram pracy, ale muszą być wykonane natychmiast.

Jeśli uważasz, że to zbyt trudne, oto słowo, które zmieni twoje zdanie: Hatzola. Niesamowici wolontariusze tej niesamowitej organizacji pracowali w dzień i w nocy – w tym w szabat i Jom Tov – i z powodzeniem zmienili nasze zdanie w nagłych przypadkach medycznych. W społecznościach żydowskich obsługiwanych przez Hatzolę, kto nadal dzwoni pod numer 911? Odpowiedź – nikt!!! O tym właśnie mówię, jeśli chodzi o zabezpieczenie naszych dzielnic.

Niech Żydzi bronią żydowskich domów, firm, szul i szkół i niech Żydzi uczą wrogów, że jesteśmy potomkami Szimszona, Joawa i bohatera Purim, Mordechaja, gdzie napisano: „Bo padł na nich strach przed Żydami” (Megillat Estera 8:17).

Am Yisrael Chai!

Żydzi poza Izraelem – chrońcie się

Kategorie: Uncategorized

22 odpowiedzi »

  1. YossiH
    Akurat mowa jest o indywidualnych wyborach, bo nie umawiamy tu badań socjologicznych. Nie ma grupowych wyborów w egzystencjalnych sprawach. To coś innego niż wybory do parlamentu – dostajesz 3x tyle grosza plus domniemane bezpieczeństwa wybierasz państwo xy.

  2. Marku, piszę wylacznie zeby pogratuloxać ci ostatniego uczciwego slowa. Mówisz, tu jest moje miejsce, tu jest moje zycie, mimo trudnej sutuacji, szacun! A nie jakies tam odlręcàie czasu do 1850 roku. Lubię uczciwe argument.

  3. @Marek Pelc
    ”Nie ma 100% wyborów, to jest indywidualna sprawa. Izraelka, która chciała schronić się swojego czasu w Londynie przed groźba zamachow palestynskim, padła akurat tam ofiarą zamachowcow pakistanskich. Stawiam sprawy do przemyślenia a nie tezy, które mają coś udowodnić.”

    Nie mowimy o osobistych wyborach, zastanawiamy sie ktore grupy mialy wieksze szanse przetrwania, a wiec Twoj przyklad nawet jesli jest prawdziwy nie jest relewantny.

  4. WlodkuS
    Odpowiadam bo z zasady lubię mieć ostatnie słowo…
    Twoja odpowiedź przypomniała mi scenę z polskiego filmu pt Historie Miłosne z Jerzym Stuhrem w roli głównej: jeden z bohaterów stoi w windzie z diabłem i dostaje zawału serca, potym jak zdradził swoją miłość, jest przerażony i pyta, czy ja jeszcze żyję? Diabeł odpowiada: żyje pan, ale co to jest za życie.

  5. Marku, wolę dyskutować o pogladach a nie profilach psychlogicznych dyskutantów. A juz najmniej ciekawe sa dyskusje o latwych do sprawdzenia faktach.
    W dzisiejszym swiecie najlatwiej jest Zydom stracić zycie w Izraelu, co zaprzecza glównemu argumentowi naganiaczy do Izraela. , jak autorowi tego listu. Pan Rabin bardzo brzydko i nieprawdziwie mówi o gojach, gdyby amerykańskie goje nie wyslaly dwóch grup lotniskowców i podwodnej z bronia atomowa to Iran i Hizbollah moglyby podskakiwać. Więcej nie będę pisal w tym watku.

  6. YossiH
    Nie ma 100% wyborów, to jest indywidualna sprawa. Izraelka, która chciała schronić się swojego czasu w Londynie przed groźba zamachow palestynskim, padła akurat tam ofiarą zamachowcow pakistanskich. Stawiam sprawy do przemyślenia a nie tezy, które mają coś udowodnić.

  7. WlodekS
    Czy branie pod uwagę tendencji występujących u Żydów w obliczu zagrożenia jest ”znacznie łatwiejsze” niż racjonalizowanie bez końca? Nie byłbym taki pewny. Każdy z nas racjonalizuje, ale są tacy, co robią to bardziej… i Żydzi są wdzięcznym obiektem obserwacji, bo są częściej zagrożeni.

  8. RW
    Płn Gaza powinna pozostać obszarem przygranicznym pod kontrolą IDF, zrujnowana i zaminowana. Jako strefa buforowa. Co stanie się z nią w przyszłości zależy od charakteru przywódców Izraela w przyszłości. A wysokiego mniemania o tych przyszłych przywódcach nie mam.
    Te 800 tysięcy uchodźców z płn Gazy nie może wrócić do domu, bo ich powrót zainicjuje nowy cykl przemocy pod przywództwem Hamasu.
    Problem uchodźców palestyński nie jest nowy dla świata. Świat może go rozwiązać z łatwością, ale my nie, bo nie możemy sobie pozwolić na takich sąsiadów. Stawką jest nasza skóra i nasza przeżycie.
    Apropos, “zachodni brzeg” to sztuczny termin ukuty przez naszych wrogów i Brytyjczyków mniej niż 100 lat temu. A jak ten rejon był zwany przedtem, przez jakieś 3,000 lat? Zgadłeś?

  9. @Marek Pelc
    ”Sa Żydzi alarmisci sa Żydzi deeskalujacy, sam możesz wybrać do jakich się chcesz zaliczyć….
    Faktem jest jednak raczej bezsprzecznym że ta pierwsza kategoria miała więcej szans na przeżycie niż Żydzi racjonalizujacy bez końca. Poza tym liczy się poczucie bycia większością w swoim kraju w odróżnieniu od biernej i zależnej mniejszości. Tego w diasporze nie można kupić za żadne pieniądze…”

    Teza ze Żydzi alarmisci mieli więcej szans na przeżycie niż Żydzi racjonalizujacy bez końca jest trudna do udowodnienia, chociaz faktem ze Zydzi ktorzy przed rokiem 1939 zamienili Europe na Palestyne mieli wieksze szanse przezycia, ale Zydzi ktorzy zamienili Europe i Palestyne na USA lub Anglie mieli jeszcze lepsze sznse.
    Jesli chodzi o ludzkie poczucia to tez mysle ze nie masz racji – za pieniadze mozna kupic wiele, a ja i inni Izraelczycy mieszkajacy w USA sa tego dowodem. Opuscilem Izrael poniewaz zaproponowano mi 3 razy wieksza pensje za ta sama prace jaka mialem w Izraelu. Amerykanski rzad nie placi uczniom religijnych yeshiviot zadnych zapomog tak jak w Izraelu, a pomimo to wiekszosc z nich woli USA.

  10. Do MTF:
    Zgadzam sie, ze duza wiekszosc zydowska moglagy byc skutecznym hamulcem dla arabskich mordercow.
    Tylko skad ja wziac ? I kto niby ma odbudowac Gaze ? I kto ma zasiedlac tereny na zachodnim brzegu ? I kto ma tego wszystkiego pilnowac ? Jak widac na zalaczonym obrazku, to Izrael absolutnie nie jest w stanie tego dokonac. Oczywiscie, gdyby Zydzi z calego swiata postanowili, ze to Izrael jest ich ich ojczyzna, chca w nim mieszkac, budowac go i bronic – to juz zupelnie inna sprawa.
    Tyle, ze kazdy ma tylko jedno zycie do przezycia i chce je przezyc po swojemu. Do nikogo nie mozna miec o to najmniejszych pretensji.
    Z drugiej strony wydaje mi sie grubym nietaktem ”zagrzewac innych do pracy”
    samemu siedzac gdzies daleko w troche bezpieczniejszym miejscu.
    Rysiek Weiler
    Haifa

  11. MS:
    Autor pisze ten artykuł bo obawia się powtórki Zagłady. A więc gdzie bezpieczniej?
    Warto popatrzeć na statystykę ofiar w wojnach żydowskich przeciw Arabom od połowy 19 wieku, początków syjonizmu ( tak, tak, przed Herzlem). Statystyki Arabów poległych w tych wojnach nie znam.
    W tych wielu wojnach padło około 26 tysięcy Żydówek i Żydów, większość nich po powstaniu państwa Izrael i większość z nich z bronią w ręku. To liczba niewielka w porównaniu z większością państw które zapłaciły dużo wyższą cenę niepodległości. A Żydzi europejscy w tym okresie padli ofiarą ludobójstw o skali milionowej z rąk Niemców i z pomocą antysemitów.
    Ilość ofiar żydowskich w Palestynie/Izraelu od 1850 jest niska w porównaniu z resztą świata w liczbach absolutnych i w liczbach względnych.
    Izrael zapewnia Żydom bogate życie narodowe i polityczne, jawną praktykę religijną i prawo do zbrojnej samoobrony. To niemało. A bezpieczeństwo Izraela zależy od udziału obywateli w obronie swojego państwa. Może to mniej niż bezpieczeństwo Żydów w Europie i w USA. To ostatnie może stać się jednak nieprawdziwe w wyniku zmian skokowych na gorsze.

  12. Marku, znacznie łatwiej jest komuś zarzucać fałszywe intencje i psychologizować niż argumentować. Jak ty sam sobie to tłumaczysz jest naprawdę nieinteresujące.
    ML, rzeczywiście, czytałem właśnie raport parlamentu francuskiego o zabójstwie pani Halimi i zachowanie policji i późniejsze kłamstwa były szokujące. Nie ma dla nich usprawiedliwienia.
    Zabójstwo Mireille Knoll, sad ocenił ze był to czyn antysemicki, ja mam wątpliwości. Pani Knoll znała zabójce od dziecka, często u niej bywał aż zgwałcił czy usiłował 12 letnia córkę sprzątaczki pani Knoll, która zawołała policje.
    W dniu wyjściu z wiezienia, zabójca był z pani Knoll na targu, nosił jej siatkę a potem, z kolega poszli do niej, poczęstowała ich porto a oni zabili ja i zrabowali co się dało. Dla mnie motywem jest zemsta i grabież przez dwóch młodocianych narkomanów i chuliganów. Śledziłem ten proces .
    Ilan Halimi, potworne antysemickie morderstwo .
    Dziwią mnie wasze reakcje. Ta statystyka jest niekontrowersyjna. I również wniosek ze Izrael jest najniebezpieczniejszym miejscem dla Żydów, historycznie w ciągu ostatnich 30 czy więcej lat.
    A przyszłość jest bardzo prawdopodobnie jeszcze bardziej dramatyczna.

  13. Włodek S
    Sa Żydzi alarmisci sa Żydzi deeskalujacy, sam możesz wybrać do jakich się chcesz zaliczyć….
    Faktem jest jednak raczej bezsprzecznym że ta pierwsza kategoria miała więcej szans na przeżycie niż Żydzi racjonalizujacy bez końca. Poza tym liczy się poczucie bycia większością w swoim kraju w odróżnieniu od biernej i zależnej mniejszości. Tego w diasporze nie można kupić za żadne pieniądze…

  14. W świecie Islamu nie trzeba nawet mordować innowierców. Wystarczy dobrze nastraszyć i z rzadka przypomnieć kto jest panem za pośrednictwem mordu albo pogromu. Jak w świecie gangów i protection i jak dzisiaj w Nigerii. Ta metoda pracuje już 14 wieków i w każdym wypadku muzułmanie zdołali wyczyścili kraje podbite z chrześcijan i Żydów ,wcześniej czy później. . W stosunkowo tolerancyjnym imperium osmańskim jeszcze 200 lat temu innowiercy byli ludnością zamożną skupioną w miastach, gdzie dochodziła do 50%. W Jerozolimie Żydzi byli nawet największą grupą jeszcze w latach 50 19 wieku. Niestety w tym samym okresie zaczęła się fala islamizmu i Żydzi zostali stopniowo wyparci poza mury starego miasta, a chrześcijanie zaczęli emigrować.

    Dla mnie jasne że Francja a może i Belgia idą tą samą drogą. Muzułmanie nie są tam jeszcze większością, ale nie trzeba większości aby nastraszyć i przegonić Żydów z dzielnic. Przykładem takiej metody w wieku 20 jest Liban, z topniejącą tam populacją Maronitów i Egipt z ginącą populacją Koptów. Nie wiem co zrobią chrześcijanie francuscy, ale Żydzi z Francji uciekną, chyba że stanie się tam jakiś cud.
    A inne państwa europejskie w kolejce.

  15. I jeszcze jedno o twojej falszywej statystyce ” jedne morderstwo na 10 lat” :
    ”The killing has been compared to the murder of Mireille Knoll in the same arrondissement less than a year later, and to the murder of Ilan Halimi (no relation to Sarah Halimi) eleven years earlier.[4]”
    Poza tym zadziwiajace stwierzenie ze ty mowiles o ” przeszlosci” a ” risk analysis to o przyszlosci”
    Wyciagales przeciez z tej (falszywej) statystyki wnioski na przyszlosc !!!!!

  16. Wlodek S, zmyslamy znowu ? ”Policja nie czekala…”

    ”The police are believed to have initially gone to the wrong building while Traoré climbed a balcony from the apartment where the family was sheltering behind a locked door, to the apartment of Halimi, the only Jewish resident of the building.[4] When police finally arrived at the apartment the intruder had entered earlier. The police delayed entering while they awaited the arrival of an elite squad, while more phone calls came in to the police emergency hotline reporting a woman screaming as a man apparently beat her and shouted ”shut your mouth”, ”Allahu Akbar”, and ”I killed the Shaitan”.[11][12][14]”

  17. Ciekawe ML, analza ryzyka dotyczy zawsze przyszlosci , ja podalem statystykę faktów, tragicznej przeszlosci.
    Dla scislosci, wspomniales o morderstwie Sary Halimi w 2017 roku, przez jej niepoczytalnego i znarkotyzowanego sasiada. Policja nie czekala pod drzwiami, przyjechala juz po defenestracji, skazany nie na « smiesznie mala karę » tylko uznany za niepoczytalnego i będzie zamknięty w szpitalu więziennym pewnie do końca zycia. To gorsze niz dozywocie dajace we Francji mozliwisć wyjscia po 30 latach.
    Pozatym, masz rację, te parówki bardzo przekonywujace.
    Morderstwo Sary Halimi bylo wlasnie tym niezwykle rzadkim zabójstwem Zyda w dzisiejszej diasporze.
    Jedno zabójstwo rasistowskie na 10 lat w kraju prawie 10 razy większym od Izraela to nie to samo co więcej niz 10 (do 1400) na rok w o wiele mniejszym Izraelu. Tragiczna ale niestety prawdziwa informacja.

  18. Wlodek przeprowadzil ” risk analysis” i uznal ze policjanci francuscy czekajacy kilkanascie minut pod drzwiami Zydowki bestialsko mordowanej przez araba , pozniej skazanego przez sad francuski na smiesznie niska kare, to peanuts.
    Napady na zydowskie dzieci w szkolach angielskich niewarte wspomnienia, Wlodek nie w szkole a juz jedna noga w grobie. a po nim ” chocby potop”
    To ze administracja Columbii chroni studentow popierajacych Hamas i mord na Zydach(tych z Ameryki tez) przed zdemaskowaniem( i wykluczeniem z zatrudniania przez powazne firmy) to niewarte wspomnienia, wtedy gdy te studenciki beda kierowac State Department, Wlodka juz nikt nie bedzie odwiedzal pod maceba
    Medrcy.Sluzb izraelskich mysleli dokladnie jak Wlodek-male straty w 2022 znacza male niebezpieczenstwo w 2023.
    Cos mi sie wydaje ze Wlodek powinien zwrocic sie do swojej Uczelni o zwrot oplat za studia.
    Nie zrozumial on Risk Analysis, pozwole sobie mu ten przedmiot wyjasnic lopatologicznie:
    A wiec jezeli sprzedawca kolo Yankee Stadion zastanawia sie czy oplaca mu sie przygotowac 500 hot dogs, przeciez nie wie jaka pogoda bedzie i moze stracic na tym, to powinien( i prawdopodobnie robi) przeprowadzic maly rachunek:
    500 hot dogs moga kosztowac( parowki, bulki, musztarda, etc) moze 2$ za sztuke, wiec ryzykuje strate 1000$ jesli descze i niewykupione.
    Z drugiej strony sprzedaje te hot dogs po 7$ za sztuke, wiec moze zarobic (7-2)x 500=2500$
    To jego rozwazania powinny byc : Co jest dla mnie wazniejsze, strata 1000 $ czy zarobienie 2500 $
    Indiwidualna decyzja i staystyki przeszloci( bledne tez u Wlodka) tego nie rozwiaza, ale Statystycy z Shin Betu i Sluzb straca prace teraz, powinni byli stracic juz wiecej niz 2 miesiace temu.

  19. ”Żydzi poza Izraelem – chrońcie się” , dziękuję za troskę i odwdzięczam się, moi drodzy w Izraelu, tez chrońcie się.
    A jak wygląda statystyka zabójstw Izraelczyków konflikcie palestyńskim wedlug OCHA :
    2008 – 33
    2009-2013 – 10 osób na rok
    2014 – 88
    2005 – 2022 15/rok
    2023 – 1400 (i wojna nadal trwa)

    Zabójstwa Żydów na tle rasistowskim na całym świecie, a szczególnie w krajach rozwiniętych poza Izraelem, są niezwykle rzadkie.
    Wniosek z tej statystyki jest oczywisty, Izrael jest najniebezpieczniejszym krajem dla Żydów.
    Szanowny rabin myli się i jego dobre rady nie są koszerne.

  20. W 1980 roku Zydzi opuszczajacy Polske nie mogli zabrac ani centa.

  21. W oczekiwaniu na fale aliji ,warto zacząć budować w płn Gazie (a raczej odbudować) i koniec końców odmrozić rozwój miast i miasteczek żydowskich w Judei i Samarii.
    Doświadczenie 75 lat niepodległości Izraela uczy nas że nie ma lepszej metody pacyfikacji Arabów palestyńskich niż większość żydowska w ich sąsiedztwie.
    Do roboty.

  22. Po prostu nie trzeba być naiwnym. Znajoma w Polsce powiada kilka lat temu: Nie ma juz w Polsce antysemityzmu bo jechałąm pociągiem i dwoje młodych było wobec mnie bardzo miłymi. Po roku do głosu i do Sejmu doszła antysemicka Konfederacja z przywódcą zażartym antysemitą Braunem! Kilka lat temu w USA pytam się polskiej Żydówki…czy ma pani broń w domu? – A po co? Odpowiadam… A jak będą pogromy? Popatrzyła na mnie jak na idiotę, jak na faceta z Marsa. Dzisiaj w USA mamy napady na Zydów na Uniwersytetach, na ulicach. Niby to jeszcze nie pogromy ale co będzie jutro? Historia Hitlera i Holocaust winna Zydów czegoś nauczyć. W Polsce pamiętajmy co było w 1968, kiedy to 30 tysięcy Żydów w popłochu opuszczało Polskę zostawiajac mieszkania, meble i cały majątek bo wolno było zabrać jedynie 10 dolarów. A nie nauczyła! Po prostu nie trzeba być naiwnym, bo antysemityzm niczym chwast trzyma się mocno i rośnie.

Zostaw odpowiedź Czekam na Twoje przemyślenia! Napisz w komentarzu.

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.