Uncategorized

NAJBARZIEJ ANTYSEMICKIE PANSTWO NA SWIECIE. WSPOLCZESNY IZRAEL

Przyslala Zosia Braun

Jak widomo od killku misiecy po demokratycznie przegranych wyborow do Kneset, izraelska Lewica nie moze sobie wybaczyc, ze skonczyla sie ich trzydziestoletnia kadencja dyktatorskiej wladzy we wszystkich dziedzinach i ministerstwach rzadowych. Nie bede opisywala dobrze znanych faktow od kiedy David Ben Gurion skutecznie (chociaz nie zupelnie) wprowadzil system komunistyczno-syjonistyczny w zycie mlodego Panstwa Izrael.

I chociaz, przez kilka pokolen od 1948  nasze Panstwo istnialo we wspolnie zaakceptowany  „Status Quo” Jednak obchodzac 75 rocznice naszej „Niepodleglosci” coraz bardziej obserwujemy zwiekszajaca nienawisc i wrogosc do wszysktiego co jest zwiazane z zydowska religia, tradycja i nawet falszowanie  wypadkow historycznych.


Ponizej przedstawie krotka analize obecnej izraelskiej lewicy i jej zrodla nienawisci.

1. Lewica nienawidzi ultraortodoksów, bo nie służą w IDF.

2. Lewica nienawidzi religijnego syjonizmu, ponieważ służy w IDF.

3. Lewica nienawidzi noszących”kipot srugot” , bo oni masowo obsadzają wszystkie walczące jednostki i dowództwo bojowe IDF

4. Lewica nienawidzi tradycjonalistów, bo głosują na Benjamin Natanjahu

5. Lewica nienawidzi społeczności partii Mizrahi, bo głosują na „obóz narodowy”.

6. Lewica nienawidzi telewizyjny kanal kanal 14, ponieważ nadaje prawdę.

7. Lewica nienawidzi każdego, kto nie jest lewicowym lunatykiem.

Izraelskie skrajnie lewicowe organizacje są bezpośrednio i pośrednio zaangażowane w antyizraelską inicjatywę Funduszu Narodów Zjednoczonych na rzecz Dzieci (UNICEF), mającą na celu dodanie IDF do listy organizacji na świecie naruszających prawa dzieci, jak ujawniła organizacja NGO Monitor. 

Wśród grup należących do czarnej listy znajdują się organizacje terrorystyczne, takie jak ISIS, Al-Kaida i Talibowie, a jej celem jest skupienie uwagi ONZ na tych organizacjach w celu nałożenia na nie ukierunkowanych środków i sankcji, w tym przeciwko IDF i Państwo Izrael.

Na przykład organizacja „BTzelem” jest integralną częścią grupy „organizacji pracowniczych”, na podstawie których działań i raportów UNICEF wydał w ramach obecnej kampanii oskarżającej IDF o wykorzystywanie dzieci palestyńskich. W latach 2014-2017 UNICEF przekazał „Betzlemowi” blisko pół miliona szekli w zamian za stworzenie projektów dokumentujących „zatrzymania palestyńskich nieletnich i nastolatków” – czyli sedno obecnej kampanii przeciwko Izraelowi.

B’Tselem i inne skrajnie lewicowe organizacje są również zaangażowane w trwającą działalność „badawczą” w celu wzmocnienia krwawego spisku dotyczącego izraelskiego wykorzystywania palestyńskich dzieci. Około dwóch miesięcy temu B’Tselem i HaMoked for Individual Protection – które między innymi chronią terrorystów i ich rodziny – opublikowały raport na temat przetrzymywania nieletnich we Wschodniej Jerozolimie. Według NGO Monitor, raport B’Tselem i Moked nie tylko cierpi z powodu wielu błędów metodologicznych i merytorycznych, ale także stanowi integralną część międzynarodowej kampanii delegitymizacji mającej na celu oskarżenie Izraela o „systematyczne i powszechne wykorzystywanie dzieci”. NGO Monitor dodaje, że B’Tselem i Moked szeroko wykorzystują raport w świecie koncepcji prawnych, które odpowiadają „traktatowi rzymskiemu”, w celu promowania wnoszenia aktów oskarżenia do Międzynarodowego Trybunału Sprawiedliwości w Hadze przeciwko wyższym urzędnikom izraelskim Raport B’Tselem i Moked został sfinansowany przez Unię Europejską kwotą ponad 800 tysięcy szekli.

Dziesiątki milionów szekli z nowego funduszu

Tak działa ta metoda. Organizacje partnerskie inicjatywy UNICEF | NGO Monitor

Inną skrajnie lewicową organizacją, która jest również pośrednio zaangażowana w oczerniającą kampanię IDF i Państwa Izrael, jest „Breaking the Silence”. „Program Pomocy Gospodarczej w Palestynie i Izraelu” (EAPPI), który jest jedną z europejskich organizacji partnerskich w kampanii, utrzymuje według swoich ludzi współpracę z „Przełamując Ciszę” oraz z organizacją „Nowy Profil”, która nawołuje do unikania IDF.

„Zachęcamy ich i udzielamy międzynarodowego wsparcia” – mówi o wsparciu dla izraelskich organizacji lewicowych jeden z operatorów EAPPI. Działacze EAPPI, którzy stoją na punktach kontrolnych i innych punktach tarcia z siłami bezpieczeństwa w Yosh i Wschodniej Jerozolimie, dokumentują owocną współpracę z założycielem Shubarim Shatika, Yehudą Shaulem, a także z innymi działaczami skrajnie lewicowej organizacji. Po powrocie do swojego kraju wielu działaczy EAPPI nadal promuje antyizraelskie kampanie i uczestników ruchu Bojkot Izraela (BDS).W 2012 roku UNICEF przekazał ponad 55 000 NIS Silence Breakers na „projekt edukacyjny”.

Większość izraelskich organizacji uczestniczących w kampanii ONZ przeciwko IDF działa również pod auspicjami New Israel Fund, który w latach 2008-2016 przekazał lub pomógł przekazać około 14,5 mln szekli na rzecz „Betzlem”, „Breaking the Silence” i „HaMoked ochrony jednostki”.

Izrael jest gorszy od Syrii

Grupa robocza powołana przez ONZ dla kampanii UNICEF składa się z międzynarodowych organizacji i ekstremistycznych Palestyńczyków, z których niektórzy są czołowymi graczami w kampaniach BDS i legalnej wojnie przeciwko Izraelowi. Inni mają również udokumentowane powiązania z organizacją terrorystyczną „Ludowy Front Wyzwolenia Palestyny”. W ciągu ostatnich pięciu lat organizacje te otrzymały na finansowanie swojej działalności blisko 14 mln szekli. Poza UNICEF-em głównymi uczestnikami kampanii antyizraelskiej są Unia Europejska, a także rządy Japonii, Kanady, Francji, Danii, Finlandii, Szwajcarii, Belgii i Wielkiej Brytanii.

Zosia Braun. Tel Aviv 

Zrodlo: https://en.mida.org.il/

Kategorie: Uncategorized

36 odpowiedzi »

  1. @Kobi Ha Oleh, @Kobi z Holonu, @Kobi
    “Daniel Frydman i Ayelet Shaked jak byli ministrami sprawiedliwości próbowali zreformować (na miękko) ale nomenklatura siedziowa szybko zabili wszystkie takie próby ”miększe””

    A wiec prawie zgadzamy sie:
    1. w roku 1992 (okolo 30 lat temu) Aharon Barak znacznie wzmocnil pozycje Sadu Najwyzszego.
    2. w roku 2006 (ponad 15 lat remu) Aharon Barak przeszedl na emeryture.
    3. w roku 2015 Bibi chwalil Izraelski Najwyzszy Sad.
    4. w roku 2018 Bibi chwalil Izraelski Najwyzszy Sad.
    5. nagle w roku 2022 (16 lat po tym jak Aharon Barak przeszedl na emeryture) okazalo sie ze Aharon Barak zniszczyl izraelskie sadownictwo/demokracje i koalicja postanowia przeprowadzic reforme ktore daje 61 koalicyjnej wiekszosci przeprowadzic kazde prawo bez wzgledu na to co o tym prawie powie Sad Najwyzszy. Prawo ze 2 + 2 = 30, prawo ze tylko zlodziej moze zostac izraelskim premierem, prawo ktore zabroni prowadzic jakiekolwiek sledztwo przeciwko izraelskiemu premierowi – wszystkie takie prawa beda LEGALNYMI prawami i stana sie obowiazujacymi prawami w Izraelu.
    Ty twierdzisz ze ten koalicyjny pomysl na reforme sadownictwa nie ma niz wspolnego z faktem ze Bibi jest oskarzany o korupcje, a ja nie jestem tego tak pewny, a wiec zgadzamy sie w 80%.

  2. @Yossi Ha Yored
    1. Bardzo przeszkadzało. Daniel Frydman i Ayelet Shaked jak byli ministrami sprawiedliwości próbowali zreformować (na miękko) ale nomenklatura siedziowa szybko zabili wszystkie takie próby ”miększe”
    2.”pelne zydowskie wyksztalcenie – Sunday Hebrew School i Bar Mitzwa”
    Tak jak mówią w twoich amerykańskich sądach:
    ”No further comments, your honour”
    Over and out

  3. @Kobi
    ”Yossi The American Dream,
    Zrozumiałem już, że masz trochę problemów ze wzrokiem i słuchem, ale staram się uszanować tutaj Misia i nie będę z tobą więcej dyskutował na ten temat”

    ”Nie sądzę, żeby to był wybór twoich dzieci, ponieważ one nie miały wyboru, ale zostały wychowane przez ideologicznego ”humaniste”.
    Jestem gotów postawić $1,…”

    Kobi,
    Widze ze oboje mamy trochę problemów ze wzrokiem i słuchem bo nie szanujesz Misia i nie tylko kontynuujesz rozmawiac na moj temat, ale tez podajesz kompletnie nierelwantne informacje o probie koalicji zmienienia ustroju w Izraelu.
    Informacja ktora podales mowi o prawie ktore przeprowadzono w 1992, czyli ponad 30 lat temu a ktore rzeczywiscie dalo duza wladze Sadowi Najwyzszemu. I jakos nikomu to nie przeszkadzalo az do roku 2022 – podalem linki w ktorych w 2015 i w 2018 Bibi chwalil izraelski Sad Najwyzszy, a wiec co sie stalo – nagle w 2022 roku Nataniahu i jego ferajna zrozumieli ze 30 lat temu ich oszukano? I zeby naprawic sytuacje postanowili uchwalic prawa ktora daja koalicji (tzn co najmniej 61 czlonkom parlamentu) nie tylko prawo wybierania sedziow (co mozna jeszcze zaakceptowac), ale rowniez ustalac prawa ktore Sad Najwyszszy uzna za nielegalne? Naprawde w to wierzysz?
    Jesli zas chodzi o Twoj zaklad na moj temat – (przepraszam Misiu ze znowu pisze o sobie) – to zaklad przegrales. Ja w Polsce bylem tylko Zydem Wakacyjnym – tzn jezdzilem na zydowskie kolonie TSKZ, zas moje dzieci maja pelne zydowskie wyksztalcenie – Sunday Hebrew school i Bar Mitzva. Zamiast wysylec mi 1$ ktore przegrales, chcialbym abys przed wysylenie postow o izraelskiej polityce napil sie koszernej kawy na plazy w Bat Yamie, to na pewno podniesie poziom naszych dyskusji.

  4. @Yossi The American Dream,
    Zrozumiałem już, że masz trochę problemów ze wzrokiem i słuchem, ale staram się uszanować tutaj Misia i nie będę z tobą więcej dyskutował na ten temat, ale ponieważ uczę się od najlepszych (ciebie!) przesyłam ci link w zebys sobie przeczytal:
    https://mida.org.il/2023/02/25/%D7%94%D7%A1%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%A8-%D7%94%D7%90%D7%9E%D7%99%D7%AA%D7%99-%D7%9E%D7%90%D7%97%D7%95%D7%A8%D7%99-%D7%94%D7%9E%D7%94%D7%A4%D7%9B%D7%94-%D7%A9%D7%9C-%D7%90%D7%94%D7%A8%D7%9F-%D7%91%D7%A8/

    P.S właściwie potwierdziłeś moje przypuszczenia:
    twoje poglądy i opinie w tej (nie tylko)sprawie (czy waznie byc zydem) są dokładnie zgodne z poglądami większośći pokolenia twoich rodziców (pokolenie moich dziadków) przedwojennych żydowskich komunistów ale z jakiegoś dziwnego powodu oni też w większości nie wdawali sie w małżeństwa mieszane, i tam gdzie byly powojnie, wysylali dzieci do szkol zydowskich w Polsce
    Nie sądzę, żeby to był wybór twoich dzieci, ponieważ one nie miały wyboru, ale zostały wychowane przez ideologicznego ”humaniste”.
    Jestem gotów postawić $1,
    (Przepraszam, Nie miałem szansy żyć ”The American Dream” i nie jestem tak bogaty jak ty wiec nie stac mnie na wiecej. Komunizm, socjalizm, multiculturalism nigdy nie przemawiały do ​​mnie jako ideologie, raczej ciągnęło mnie do syjonizmu i przeprowadziłem się do Izraela (z wyboru!)ze Szwecji, gdzie się urodziłem i wychowalem)
    że twoje dzieci nie wychowały w środowisku żydowskim, więc nie mieli wyboru, skoro nie skoro chyba nie chciałeś (jednak jesteś liberalny) narażać ich na takie srodowiska, bo broń Boże, żeby faktycznie wybrali bycie Żydami (nie ma to nic wspólnego z religią)
    Ale jestem pewien, że pewien Austriak, który był odpowiedzialny za rozpoczęcie drugiej wojny światowej, patrzy na ciebie i ludzi z twoją ideologią ze swojego miejsca w piekle i śmiejąc się myśli:
    „Wow, ci głupi Żydzi realizują moje marzenie: całkowite unicestwienie narodu żydowskiego. Gazowałem i zabijałem ludzi, żeby się tam dostać, ci Żydzi robią to z wyboru!!!”

    Życzę Tobie i nieżydowskim przyszłym wnukom dużo nachat i nachat!
    (ale proszę nie mów, że to z wyboru, skoro nie dałeś go swoim dzieciom)D.S

  5. @Kobi Ha Oleh
    ”Władzą wykonawczą jest rząd, który musi wykonywać decyzje Knesetu i podejmować decyzje na korzyść państwa. Sąd najwyższy jest organem sądowniczym i odpowiada za zapewnienie, aby rząd i inne podmioty działały zgodnie z prawem Knesetu.
    I tak bylo az przyszedl Barak, on raczej nie zgłosił swoich planów o wprowadzeniu ”aktywizm sedziowy” zanim został wybrany”.

    Oczywiscie Kobi ze masz racje – to Aharon Barak jest winny temu ze koalicja chciala wprowadzic dyktature w Izraelu, co bardzo latwo udowodnic:

    Tutaj dowod na wine Baraka:
    Barak served as President of the Supreme Court of Israel from 1995 to 2006. Prior to this, Barak served as a Justice of the Supreme Court of Israel from 1978 to 1995.
    Co prawda Aharon Barak 14 September 2006 przeszedl na emeryture, ale dalej potajemnie kierowal Sadem Najwyzszym.
    Barak tak sprytnie ukrywal swoje machlojstwa ze dopiero po tym jak niesprawiedliwie oskarzono Bibiego o korupcje odkryto jego spisek.
    Nawet najmondrzejszy i najuczciwszy izraelski polityk w 2015 i w 2018 roku nie zauwazyl ze Barak chce zniszczyc Izrael i nie zdajac sobe sprawy ze zbrodni Baraka bronil Sadu Najwyzszego:https://youtu.be/fveorkkTJus?t=217

    https://youtu.be/uSwe_Edx35c

    Powiesic Aharona Baraka i przy tej okazji rowniez rowniez Sorosa!

    PS – Dziekuje za fajny dowcip. Niestety, bez bez religii i bez antysemityzmu dzieci wybieraja sobie partnerki jakie im sie podobaja, a nie jakie podobaja sie rabinom czy antysemitom.

  6. @Yossi Ha Yored,
    Skoro szef ładnie poprosił żeby tutaj nie dyskutować 😉, to chce tylko powiedzieć ci że gratuluję na living the American dream, gratuluję że masz dzieci wyśmienite i zakończę naszą dyskusje dowcipem:
    “Jaka jest różnica między Trumpem i liberalnym amerykańskim żydem?
    Trumpa wnukowie są żydami ”
    Jestem pewny że zrozumiesz ten dowpic i zapraszam na kawę (koszerną) na plaży w Bat Yamie!

  7. @A.K,
    Oczywiście że ”nawet” politycy prawicowi w tamtych czasach zgadzali się żeby Barak został wybrany.
    Dlaczego?

    Zgodnie z zasadą podziału władzy, Kneset jest władzą ustawodawczą, ponieważ ci przedstawiciele społeczeństwa otrzymują władzę stanowienia prawa zgodnie ze światem wartości publicznych. Władzą wykonawczą jest rząd, który musi wykonywać decyzje Knesetu i podejmować decyzje na korzyść państwa. Sąd najwyższy jest organem sądowniczym i odpowiada za zapewnienie, aby rząd i inne podmioty działały zgodnie z prawem Knesetu.
    I tak bylo az przyszedl Barak, on raczej nie zgłosił swoich planów o wprowadzeniu ”aktywizm sedziowy” zanim został wybrany

    W ciągu ostatnich 30 lat sędziowie Sądu Najwyższego przyjęli na siebie uprawnienia do decydowania w kwestiach politycznych (według doktryny Baraka), oraz uprawnienia do unieważniania ustaw uchwalonych w drodze demokratycznego i zgodnego z prawem procesu głosowania.
    To wszystko sie zaczęło od Baraka i kontynuuje do czasów dzisiejszych.
    Tak jak juz pisalem: Panowie Ganz i Lapid by chyba wogule nie wdawali sie w dyskusje z Netanyahu, jeżeli by też nie uważali że reforma jest absolutnie potrzebna, dyskusje nie są o tym czy potrzeba lub nie potrzeba jest reforma, tylko raczej jak ta reforma ma wyglądać
    Ale oprócz tego, dziękuję za lekcje historyczno polityczna.
    I wot tak

  8. Kobi i Yossi moze przejdziecie na prylarna korespondencje

  9. @Kobi Ha Oleh
    ”Yossi Ha Yored,
    Po pierwsze mnie bardzo cieszy że jesteś prawdziwym yoredem:
    Od dziesiątki lat mieszkasz w Ameryce, ale obsesyjnie śledzisz co się dzieje w polityce izraelskiej,słuchasz i oglądasz izraelskie media.”

    Kobi,
    Wyjasniles mi ze ”pierwotna wersja propozycji na tzw “rewolucje” znaczy poprostu reformę, już od dawna nie jest aktualna.”, a gdy spytalem sie ”Ktore punkty z reformy koalicja zgodzila sie usunac” – milczysz. Wnioskuje ze nie wiesz, po protu powtarzasz to co uslyszales w TV/radiu czy od kolegow. A wiec racjonalny wniosek sam sie nasuwa – znasz sie znacznie lepiej na tym kim ja jestem niz na izraelskiej polityce, a wiec podyskutujmy o mnie, pomoge ci. Wyjechalem z Izraela przed dziesiatkami lat, gdy w Izraelu panowala ”כלכלה הנכונה של ארידור”. W USA zarabialem mniej wiecej 3x niz Izraelu i moj orginalny plan byl zaoszczedzic troche grosiwa i wrocic do kraju. Niestety wpadlem w zle towarzystwo i zamiast oszczedzac wydawalem ciezko zarobione dolary na jazde konska, licencje lotnicza, nurkowanie na wyspach karaibskich, restauracje i Bog wie na co jeszcze. A potem bocian podrzucil mi dzieci, wiec jak kazdy Izraelczyk postanowilem wrocic jak dzieci skoncza mature. Niestety dzieci dalej chcialy sie uczyc wiec postanowilem wrocic jak dzieci zrobia doktorat. Starszy syn juz zrobil doktorat a mlodszy wlasnie pisze desertacje, i w tym roku lub nastepnym zrobi doktorat. A wiec jaka wymowke powinienem znalezc dlaczego nie wracam? Pomozesz?

  10. Chcialbym tu przypomnieć że zmiany w prawodawstwie sądowym o ktōre oskarża prawica sędzię Aharona Baraka nastąpiƗa za rządōw Likud Itzhak Szamir byƗ wtedy premierem .Dan Meridor ktōry byƗ poprzednio
    osobistym sekretarzem rządu Begina zostal mianowany ministrem sądownictwa I popieral zmiany ktore zrobiƗ Barak. Także większośc w partii Likud popierali te zmiany. Sprzeciwiali się temu skrajne partie osadnikōw i faszystowska partia Kach na czele ktōrej staƗ rasista raw Cahana. Sprzeciwialy się także anty- syjonistyczne
    partie ortodoksyjne ze zrozumiaƗych powodōw: sprzeciwialy się sƗużby w wojsku tak jak teraz i ządali pieniędzy dla mężczyzn ktōrzy modlili się caƗymi dniami i nie pracowali. Dążeniem tych sądowych reform byƗo wreszcie utworzyć w Izraelu Konstytucję. Niestety to się nie udaƗo bo Szymon Peres przywōdca Maarah zawiązaƗ spisek z religijną partią Szas żeby obalić wspōlny rząd z Szamirem.( Ten spisek jest znany jako „ Targil Masriah, czyli Śmierdzące zagranie ). Na skutek tego upadƗ rząd koalicyjny między Likud i Maarah i znōw Partie religijne mogƗy skutecznie nie dopuścić do utworzenia Konstytucji. Nataniahu przez dƗugie swoje rządy zawsze broniƗ izraelskie sądownictwo i twierdziƗ publicznie że demokratyczny Izrael jest zbudowany na 3 mocnych i niezależnych instancjach: Wɨadza wykonawcza, Kneset i Sąd.
    Mimo naciskōw partii religijnych broniƗ sądownictwo. To zmieniƗo się drastycznie gdy zostaƗ oskarżony o rōżne przestępstwa za ktōre grozi mu dƗugoletnie więzienie.To wszystko piszę żeby Trochę powiadomić tych ktōrzy mieszkają daleko stąd i często dają się omamić kƗamliwej propagandzie. Z drugiej strony, ponieważ wykƗadam statystykę ,to wiem że tylko okoƗo 20% ludzi Potrafi zmienić swoje poglądy dostając nowe fakty , lub w wyniku dyskusji. Więc nie mam zƗudzeń.
    Wot tak.

  11. @Yossi Ha Yored,
    Po pierwsze mnie bardzo cieszy że jesteś prawdziwym yoredem:
    Od dziesiątki lat mieszkasz w Ameryce, ale obsesyjnie śledzisz co się dzieje w polityce izraelskiej,słuchasz i oglądasz izraelskie media. Fajnie: wyjechałeś fizycznie ale nie psychologicznie!
    Wydaje mi się logicznie, ale oczywiście nie jestem taki mądry jak ty ( bo mądrzejszych znawców izraelskiej polityki niż Yordim a specjalnie tych w Ameryce, to nie ma), że Panowie Ganz i Lapid nie dyskutowali by u prezydenta oryginalną propozycje reformy, tylko próbują znaleźć jakieś rozwiązanie, skoro tak jak pisałem, większość obywateli i polityków rozumieją że trzeba z reformować system, który dzisiaj jest zupełnie chory, dzięki Aharon Barak, były przewodniczącym sądu.

  12. Kobi z Holonu
    Dziękuje za zaproszenie i mam nadzieję że
    będziesz mnie bronił przed mafią Nataniahu
    „La Familia” lub terrorystą Ben Gwir.
    To prawda że byłem w Golani (możesz sprawdzić, jako Bibista masz przecież chody) ale dziś to już nie ten wiek(81).Mogę jeszcze uciekać na krótki dystans ale to
    nadal niebezpiecznie.
    To że cytujesz jakąś wariatkę na demastracji, która widocznie nigdy nie słyszała dźwięku pocisków, bomb lub nawet
    kuli do karabinu, więc o kim mówić.
    Nie wiem ile Ty masz lat, ale żyjąc w młodości w „Dyktaturze Proletariatu”,
    nie wiem dokładnie co lub kto jest
    proletariatem ale wiem dokładnie co to jest
    dyktatura. Proszę, sprawdź dokładnie co robią w innych państwach, a szczególnie
    lewicowa partia w USA, Demokraci.
    Widząc sytuacje polityczną w stanach ja
    popieram Republikanów a szczególnie
    Trumpa. Biden robi dokładnie to samo co
    Bibi i też twierdzi że wzmacnia demokrację,
    co jest całkowitym kłamstwem.
    W polityce dla mnie głównym celem jest
    żyć w demokracji i związaną z nią ogólną
    swobodą, Co, ani Nataniahu ani związane z nim partie religijne, z dwóch rożnych powodów, nie biorą pod uwagę.
    Na końcu tylko zaznaczę że nie mam żadnych zobowiązań ideologicznych czy sympatii osobistej do polityków, i tylko
    temat który wspomniałem mnie interesuje.

  13. @Yossi Ha Yored,
    Po pierwsze mnie bardzo cieszy że jesteś prawdziwym yoredem:
    Od dziesiątki lat mieszkasz w Ameryce, ale obsesyjnie śledzisz co się dzieje w polityce izraelskiej,słuchasz i oglądasz izraelskie media. Fajnie: wyjechałeś fizycznie ale nie psychologicznie!
    Wydaje mi się logicznie, ale oczywiście nie jestem taki mądry jak ty ( bo mądrzejszych znawców izraelskiej polityki niż Yordim a specjalnie tych w Ameryce, to nie ma), że Panowie Ganz i Lapid nie dyskutowali by u prezydenta oryginalną propozycje reformy, tylko próbują znaleźć jakieś rozwiązanie, skoro tak jak pisałem, większość obywateli i polityków rozumieją że trzeba z reformować system, który dzisiaj jest zupełnie chory, dzięki Aharon Barak, były przewodniczącym sądu.

  14. @Kobi
    ”Yossi,
    Masz same pozytywne cechy osobiste, ale wydaje mi się że prawem wieku, trochę źle widzisz i złe słyszysz: pierwotna wersja propozycji na tzw “rewolucje” znaczy poprostu reformę, już od dawna nie jest aktualna.”

    Coooo?!?! Pierwotna wersja propozycji na reformę, już od dawna nie jest aktualna? Dzis slyszalem jak mianowano zdrajcami czlonkow koalicji ktorzy glosowali na Karine Elharar. Dosc czesto ogladam izraelska TV wiec albo TV klamie albo dr. Alzhimer wepchnal mi sie do mozgu.
    Ktore punkty z reformy koalicja zgodzila sie usunac?

  15. @Yossi,
    Masz same pozytywne cechy osobiste, ale wydaje mi się że prawem wieku, trochę źle widzisz i złe słyszysz: pierwotna wersja propozycji na tzw “rewolucje” znaczy poprostu reformę, już od dawna nie jest aktualna. To jest jedna z przyczyn że co tydzień jest co raz mniej ludzi na demonstracjach. Jak by nie była duża wiekszość obawateli w kraju co uważają że reforma musi być, to by przedstawiciele opozycji, Panowie Ganz i Lapid, wogule się nie zgodzili na dyskusję formy reformy u Prezydenta Herzoga.
    Ty lepiej się martw co będzie w twojej nowej ojczyźnie: nie długo Amalek Trump, czy jakiś inny pro-izraelski republikanin może znów być prezydentem. To dopiero będzie katastrofa….

  16. @Kobi z Holonu
    ”@Yossi, jesteś taki mądry!”

    Oczywiscie masz racje – jestem nie tylko madry, ale rowniez silny, odwazny, piekny, dowcipny, inteligientny i na dodatek skromny. A poniewaz jestem skromny, proponuje aby zamiast chwalic mnie, chwalono rewolucje prawna, bo jesli przejdzie, zadna instytucja, zaden sedzia nie bedzie mogl zapobiec takich wyborow w 2027 (tylko dla kumajacych hebrajski):https://fb.watch/l7Hmho21zX/?mibextid=YCRy0i

  17. @Yossi, jesteś taki mądry!
    Naprawdę szkoda że wyjechałeś dziesiątki lat temu z kraju!
    Wracaj proszę cię!
    w takich czasach kryzysowych potrzebujemy takich ludzi jak ty!!!

  18. @Kobi z Holonu
    “Nie nie!!!!
    Wszystko jest winą Netanyahu:
    Szekel spada, wina Netanyahu (ale jak idzie do góry to nie jego zasługa 🤫)
    Arabowie się zabijają, zabijają siostry i żony -wina Netanyahu
    A dzisiaj jest szaro i pada deszcz (w czerwcu)- to też wina Netanyahu”

    W zadnym wypadku nie. Od kiedy to premier jest odpowiedzialny za to sie dzieje w panstwie? Od kiedy to premier jest odpowiedzialny za wypowiedzi ministrow w swoim rzadzie, a ktorzy ze wszystkich sil chca obrazac rzad amerykanski? Od kiedy to premier jest odpowiedzialny za polityke ktora powoduje ze firmy high tech chca opuscic Izrael? Od kiedy to premier jest odpowiedialny za swoje poprzednie wypowiedzi jak te:
    https://youtu.be/MNKVu2GbssM
    https://youtu.be/hSsKtOHkl_8
    Bibi jest niewinny, nalezy natychmiast ustalic prawo ze zlodzieje moga byc ministrami i premierami w izraelskim rzadzie, a wszelkie sledztwa przeciwko izraelskim politykom, a szczegolnie premierom nalezy natychmiast umorzyc!
    https://youtu.be/iK9zE043Vvk

  19. Nie nie!!!!
    Wszystko jest winą Netanyahu:
    Szekel spada, wina Netanyahu (ale jak idzie do góry to nie jego zasługa 🤫)
    Arabowie się zabijają, zabijają siostry i żony -wina Netanyahu
    A dzisiaj jest szaro i pada deszcz (w czerwcu)- to też wina Netanyahu

  20. Tak, tak. Cud gospodarczy, naukowy i kazdy inny to wylaczna zasluga Nataniahu. Zupelnie jak w ZSRR za Stalina: ” za Rodinu , za Stalina i Czapajew Gieroj” . A moze troche umiaru ? Nataniahu zrobil duzo dobrego dla Izraela, ale to bylo kiedys. Obecnie gdy jest oskarzony i grozi mu dlugoletnie wiezienie , bardzo szkodzi Izraelowi politycznie, gospodarczo a przede wszystkim spolecznie: zdolal doprowadzic wszystkich obywateli do wasni i nienawisci. Juz w starozytnim Rzymie mowiono: dziel i rzadz !

  21. @Leon,
    Oczywiście że nie, ale tak jak pisałem jest komiczne, że ta krytyka często (tak jak na tej stronie) przychodzi od ludzi którzy nie mieszkają w Izraelu (jeszcze żydzi!), a w tym wypadku, ludzie którzy mieszkali a później wybrali opuścić kraj i z daleka mają baaaaaardzo mocne poglądy o tym co się społeczno/politycznie dzieję w kraju.

  22. Kobi, nie wiedzialem ze pobyt staly w Izraelu jest warunkiem wyrazania opinii.
    Gdzie to wyczytales ?

  23. Tak jak napisałem w komentarzu moim pod inną dyskusją:
    Uważam to za zbyt komicznie że ludzie którzy pierw wybrali Izrael jako swój dom, a później z własnej woli opuścili kraj, teraz (i nie tylko na tej stronie) tak lubią krytykować co się tutaj dzieje i specjalnie jak chodzi o ten rząd:
    Panowie Walfish i Yossi Ha Yored, zapraszamy spowrotem do Izraela, ki ein lanu Eretz aheret!
    Jak wrócicie będziecie mogli głosować i po wyborach narzekać, ale przynajmniej z tąd!

  24. @Ewa Korulska
    “Nidy nie potrafiłam zrozumiec dlaczego Izraelczycy bardziej nienawidzą swoich religijnych braci niż arabskich terrorystów ktorzy mordują ich dzieci. I łatwiej akceptują arabskich morderców Żydów niż pokojowych ortodoksów przypominających z wyglądu ich własnych dziadków.”

    Ewa – dziekuje ze pomoglas mi zrozumiec bledy mojej mlodosci. Gdy mieszkalem w PRLu bylem przekonany ze nikt w PRLu nie wierzyl zapewnieniom prasy ze kazdy czlowiek ktory nie popiera PZPRu to zapluty karzel ktory nienawidzi Polski, Polakow i Polskosci, chce zniszczyc swiat, a Polske przede wszystkim i wymordowac pracujacych ludzi, dzieci, inwalidow i kobiety ciezarne. Tak, mylilem sie – na pewno byli ludzie ktorzy wierzyli PRLowskiej prasie. Dowod? Dzis w demokratycznych panstwach sa osoby ktore wierza ze Izraelczycy “bardziej nienawidzą swoich religijnych braci niż arabskich terrorystów ktorzy mordują ich dzieci”. To ze ci Izraelczycy spedzaja noce lezac w zimne deszczowe noce w zasadzkach na arabskich terrorystow, cwicza do upadlego jak terrorystow atakowac czy aresztowc – to przeciez zaden dowod. Wystarczy ze w prasie jakis pismak napisze “Izraelczycy bardziej nienawidzą swoich religijnych braci niż arabskich terrorystów ktorzy mordują ich dzieci” – i znajda sie sie ludzie w Szwajcarii ktorzy od razu w to uwierza.
    Ewa – dziekuje ze pomoglas mi zrozumiec ludzi!

  25. Bardzo trafna analiza, Ewo. Chcialem tylko dodac ze ten cud “gospodarczy, naukowy, wojskowy i polityczny” jakim jest Israel, jest w duzej mierze zasluga Netanyahu, jako ministra finansow i Premiera.

  26. Ewa Korulska
    Przez dłuższy czas nie chciałem negatywnie
    reagować na Twoje wpisy ale tym razem
    muszę Ci przedstawić mój punkt widzenia.
    Jak już zaznaczyłem w odpowiedzi na wpis
    Leona Schatz, nie ma dzisiaj lewicy w
    Knesset. Jedyna partia lewicowo/ centrum
    to partia מערך która ma zaledwie 5 mandatów. Reszta 41 mandatów dzieli się
    na trzy opozycyjne partie.
    Partia Libermana który był osobistym sekretarzem Nataniahu (nie pamietam w którym roku) i zostawił go z wielkim hukiem.
    Po kilku latach dołączył się do rzadu
    Nataniahu jako minister Obrony.
    Ponownie rozwód był szybki i gwałtowny.
    Gantz po długich negocjacjach podpisał z Nataniahu umowę o rotacji na stanowisko
    Premiera Rządu. Pierwszą 2 letnią
    kadencję przejął Nataniahu. Gantz cierpliwie
    czekał na swoją kadencję, ale
    Nataniahu na dwa miesiące przed końcem terminu bez konkretnej przyczyny ogłosił nowe wybory i Gantz pożegnał się ze swoimi nadziejami.
    Nauczony tymi przykładami Lapid( ojciec był bliskim przyjacielem Begina)do rzadu
    Nataniahu nigdy nie przyłączy się.
    Tak wyglada przyjaźń między politykami
    w Izraelu.

    Pozdrowienia

  27. Leon Schatz
    Masz absolutną rację.-
    Przedstawiciele partii rządzących w
    nieskończoność określają opozycje, lewica,
    lewica, lewica, “zapominając” lub chcą
    zapomnieć że w obecnym Knesset nie ma
    ani jednej lewicowej partii.
    Jedyna lewicowa partia, מר״צ, nie zdobyła
    dostateczną ilość głosów a partia którą
    można określić lewicowa/ centrum to partia
    מערך kiedyś מפא״י która obecnie ma
    wszystkiego 5 mandatów.
    Reszta opozycji to wybitnie partie prawicowe Gantz, Liberman i centrum
    Lapida.
    A rząd Nataniahu opiera się na
    anty-syjonistycznych partiach, które negują
    istnienie państwa Izrael.
    Dodatkowo te partie, wypróżniają państwową kasę za wsparcie dla נתניהו.
    Więc kto tu jest wrogiem państwa, lewica i
    Arabowie czy Bibi i jego radykalny
    anty- demokratyczny rząd?.

  28. Ciekawe Co by powiedział Theodor Herzl na dzisiejszą sytuację w Izraelu?

  29. Dzięki Zosia za bardzo dobry artykuł i poprawna analiza sytuacji!
    Jak parę tygodni temu szczelano rakiety na Sderot, Holon itd słyszałem panią (nie była sama na tej demonstracji) która demonstrowała (w Państwie Tel-Aviv) i w radio mówiła jak się jej pytali czy się nie boi rakiet:
    ”Ja się nie boję rakiet, boję się Netanyahu i jego dyktatury”
    Ciepło mi się w sercu zrobiło jak siedziałem w schronie dzień później i myślałem o tej żołnierce demokracji!
    Ja jako Żyd i Izraelczyk (tak jak okazało się w wyborach ostatnich, większość Żydów izraelskich) oczywiście zawsze wolę partie żydowską (UTJ) jaka by nie byla w rządzie niż partie czysto islamistyczne tak jak Raam Tal
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/United_Arab_List
    Która była częścią byłego rządu.
    Ale każdy oczywiście ma inne preferencji.

  30. Nowoczesny syjonizm powstal jako alternatywa do religijnego wyczekiwania Mesjasza na i to wlasnie haredim byli i sa dalej jego ( nowoczesnego syjonizmu ) najwiekszymi wrogami.
    Jednym z wielu absurdow dzisiejszego Izraela jest fakt ze partia jawnie antysyjonistyczna – UTJ – jest jedna z partii w rzadzie kraju, ktorego nie uznaje !
    Jak chodzi o straszenie “lewica ” ( w duzym cudzyslowie, bo ona istnieje tylko w glowach krytykantow) :
    Straszy sie nia tak samo jak Gomulka straszyl wymyslonymi “syjonistami”.
    Jesli Benjamin Ganz, Yair Lapid i Avigdor Lieberman to lewica to ja jestem swiety Mikolaj :).

  31. Pisze Andrzej K
    Mam religijne korzenie. Jestem katolikiem od dziecka zakochanym w żydowskiej kulturze. Nie trzeba być historykiem ( jestem nim) by zauważyć że jeśli nie wszystkie to decydowana większość wojen i wszelkich konfliktów ludzkość wywoływała w imię takiej czy innej religii. Nie powinno więc nas dziwić to, jak zachowuje się lewica. Nie ważne, izraelska polska czy jakakolwiek inna. Równie dobrze jak lewica nienawidzi ortodoksów, tak samo ortodoksja nienawidzi lewicy.

  32. DO EWY KORULSKIEJ: W tych demonstracjach biora udzial naukowcy , ludzie ktorzy cale zycie sluzyli na najwyzszych stanowiskach w Mosad, Szabak i w Wojsku, ludzie z zwiazani z Ekonomia i Hitec. Ludzie ktorzy byli w historycznym i leberalnym Likud ktory byl za czasow Begina i Szamira.Wedlug ostatnich wyborow Lewica to mniejszosc . Zaledwie pare mandatow. Jezeli ci wszyscy demonstranci to Lewica to gdzie oni byli na wyborach ?! Przez ostatnie 40 lat prawica prawie ciagle byla u wladzy i nie bylo takich protestow setek tysiecy ludzi. Wszyscy nagle zglupieli i zostali omotani ? Narod broni demokracji i nie chce zeby to panstwo stalo sie skrajnie religijnym i bez prawa. Gdy przeprowadza swoja ”reforme” w sadownictwie to juz bedzie latwizna opanowac srodki przekazu i zkikwidowac demokracje. Demokracja to nie tylko wybory. Tak zaczelo sie w Turcji i na Wegrzech i widzimy z jakimi skutkami.Jeden z czlonkow Likud ktory obecnie mieszka w USA opowiedzial ze ponad 10 lat temu obecny minister sadownictwa Lewin probowal go wtedy przekonac do tych ”reform” w sadownictwie. Gdy ten zapytal Lewina : ”a co bedzie gdy po takim zmienionym sadownictwie opozycja dojdzie do wladzy ? ” to ten odparl z usmiechem ze po takich reformach , opozycja juz nigdy nie dojdzie do wladzy ! . No widzicie z tej odpowiedzi ze to ”prawdziwa Demokracja ! ”

  33. Lewica miala możliwość wejść w koalicje z prawica i stworzyć wspólny rząd. Razem rządzić i ograniczyć wpływy religijne.
    Nie zrobila tego bo chciała mieć pełna wladze i rządzić sama. Zostawiła miejsce w koalicji religijnym a teraz się obudziła i krzyczy ze oni chca zniszczyć Izrael.
    A lewica sama chce zniszczyc kraj aby tylko odzyskac pełna władze.
    Prawdziwa demokracja nie na tym polega aby oszkalować i zdjąć demokratycznie wybranego przywódcę. Prawdziwa demokracja będzie miała szanse wtedy gdy sadownictwo zostanie zreformowane.
    Bo obecnie lewicowe sady maja de facto najwyższa władze, niezaleznie od tego czy rząd jest prawicowy czy lewicowy. I za wszelka cenę chca utrzymac te pozycje. Nawet za cenę zguby Izraela. Czy tak wyglada „ patriotyzm „ ?
    Gdy widze ten ocean flag izraelskich na ulicach, a wszystkie nienaturalnie identyczne i nowiuteńkie jakby prosto z jakiejś chińskiej fabryki, to mam wrażenie ze utopia one cały kraj. Jasno widać ze te całe manifestacje i protesty to jest zdalnie sterowany cyniczny manewr propagandowy aby zniszczyć Izrael. Te tłumy zmanipulowanych nienawiścią i kłamstwami nieświadomych sytuacji ludzi zagrażają dziś istnieniu Izraela.
    Patriotyzm ?…

  34. A.K. w demonstracjach “biora udzial setki tysiecy izraelskich patriotow ktorym Izrael jest naprawde drogi. Tam jest prawica i lewica , Zydzi, Druzowie i Arabowie.”
    Czyzby, od kiedy izraelskim Arabom , ” Izrael jest naprawde drogi.”…….

  35. Co za bzdury. od dojscia do wladzy Begina ponad 40 lat temu wiekszosc czasu prawica byla u wladzy. Nigdy nie bylo takich protestow jak teraz. Nikt nie twierdzi ze ten rzad dostal wladze w sposob nie demokratyczny. Chodzi o to ze ten rzad chce zniszczyc demokracje w Izraelu i utworzyc tu religijne panstwo. Tego chca skrajni osadnicy (ktorych przedstawicielka jest ta pani co napisala ten artykul) i ortodoksyjni pobozni, W historii Izraela nigdy jeszcze nie bylo rzadu ktory tak zaszkodzil interesom Izraela i jego obywatelom w tak krotkim czasie. Na tych ogromnych demonstracjach co tydzien biora udzial setki tysiecy izraelskich patriotow ktorym Izrael jest naprawde drogi. Tam jest prawica i lewica , Zydzi, Druzowie i Arabowie. Izrael jest cudem gospodarczym, naukowym, wojskowym i politycznym, a wszystko dzieki demokracji.Dotychczas Nataniahu tez sprzeciwial sie tym dazeniom skrajnych partii odlamow religijnych i nie dal do tego dojsc przez ponad 15 lat swoich rzadow. Teraz slusznie sie obawia ze pojdzie do wiezienia za swoje przestepstwa i dlatego na to przystal. To wszystko !

  36. Niestety sama prawda. Nidy nie potrafiłam zrozumiec dlaczego Izraelczycy bardziej nienawidzą swoich religijnych braci niż arabskich terrorystów ktorzy mordują ich dzieci. I łatwiej akceptują arabskich morderców Żydów niż pokojowych ortodoksów przypominających z wyglądu ich własnych dziadków.
    Ze na haslo „religijni” lub „Netanyahu”
    piana wychodzi lewicowcom na usta, a na komunikat o zamordowanych rodzinach żydowskich tylko smutno kiwają głowa z pokora i rezygnacja, jakby to była zaakceptowana cena za posiadanie własnego kraju.
    Widziane z Europy tak to dokładnie wyglada. I szlag mnie trafia gdy myśle ze cześć moich podatków w Szwajcarii idzie na wspieranie arabskiego terroryzmu, na BDS i na antyizraelska propagandę. Wiedzcie ze wasze podatki tez na to idą, gdziekolwiek je płacicie na świecie. Antysemityzm jest finansowany przez cały świat i nas wszystkich bez naszej wiedzy i woli. Lewicowe rządy rozdają nasze ciezko zapracowane pieniądze na antysemicki terror. Obecny antyrzadowy ruch anarchistyczny w Izraelu takze jest finansowany przez antyizraelskie zrodla. Ktoz inny chciałby rozpadu Izraela od środka jak nie ci ktorzy chca zniszczyć nasz kraj ?

Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.